Bizi Takip Et
Aşağıdaki Dönem Arası Gelişim Raporu Örnekleri
Gelişim Raporu Hazırlama Robotumuz tarafından örnek olarak üretilmiş olup
Kullanmadan önce mutlaka çocuklarınıza uygun olacak şekilde düzenleyiniz.
Örnek raporlardaki paragrafları direkt olarak sitemizden kopyalayıp E-Okul’da kullanabilirsiniz.
1. Örnek
Bilişsel Gelişim:
Dikkat edilmesi gereken durumu fark edip dikkatini yoğun bir şekilde verebiliyor. Etkinliklerde sorulan sorulara akılcı ve mantıklı cevaplar verebiliyor. İsmi Yazın öğrendiğimiz tüm rakam ve sayıları zorlanmadan tanıyabiliyor. Kodlama problemine uygun olarak objeleri konumlandırabiliyor. Grup halindeki nesnelerin bir bakışta hızlıca sayılarını söyleyebiliyor. İsmi Yazın ileriye doğru birer, ikişer ve onarlı ritmik sayabiliyor.
Dil Gelişimi:
İlk kez duyduğu kelimeleri, cümlenin bağlamında yola çıkarak tahmin edebiliyor. Dinlediklerini ve izlediklerini resmini yaparak sergileyebiliyor. Bir cümledeki dilbilgisi hatalarını fark edip, doğrusunu söyleyebiliyor. Adını yazma çabasını gösteriyor. Hikaye kitabı, şema, video gibi görsel materyallerde anlatılanları oluş sırasına göre sıralayabiliyor. Söz hakkı alıp cevap vermede istekli.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Nesneleri iki nokta arasında gerebiliyor ya da gerili nesneyi çıkarabiliyor. Vücudunu yönergeler dahilinde farklı biçimlere sokup yürüyebiliyor ya da koşabiliyor. Eşli denge hareketlerini dengesini kaybetmeden yapabiliyor. İstemediği talep ve davranışlara hayır diyebiliyor. Nesneleri eğip, büküp, döndürüp, nesnelere şekil verebiliyor. Kapakları döndürerek açıp kapatabiliyor.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
Farklı gruplara üye olup üye olduğu grubun değerli bir üyesi olduğunu söyleyebiliyor. Toplumun değerleri ile ilgili sorulara cevap verebiliyor. Materyallerin tekrar kullanılabileceği durumlara örnekler verebiliyor. Gelişimine uygun düzeyde risk almaya istekli davranabiliyor. Gerektiğinde kuralların değişebileceğini bilip sorulduğunda söyleyebiliyor. İş birliği gereken görevlerde sunulan yardımı kabul ediyor.
2. Örnek
Bilişsel Gelişim:
Kavram , sayı , gruplandırma , eşleme gibi çalışmalarda oldukça dikkatli. Harita, kroki gibi mekanda konum bildiren araçları kullanabiliyor. Nesneleri ya da varlıkları, sembollerle göstererek grafik oluşturabiliyor. Nesneleri kullanarak grafik oluşturabiliyor. Hedefine ulaşmak için önünde bulunan seçenekleri gözlemleyip, değerlendirip, doğru seçeneği tercih etmeye çalışıyor. Bir nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi çıkarabiliyor..
Dil Gelişimi:
Söylenen sözcüğün son sesini söyleyip o sesle başlayan başka kelimeler üretebiliyor. Sınıfta ilk kez duyduğu bir şiir, bilmece ya da parmak oyunu yarım bırakıldığında tamamlama gayreti gösterebiliyor. Söz hakkı alıp cevap vermede istekli. Bilmediği bir kelime duyduğunda anlamını sorabiliyor. Büyük ve küçük harfleri ayırt edebiliyor. Hikaye kitaplarının resimlerine bakarak kendince hikayeler oluşturabiliyor.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Kapakları döndürerek açıp kapatabiliyor. Bedeni ve kişisel alanı ile ilgili sınırlarını bilip söyleyebiliyor. İstemediği talep ve davranışlara hayır diyebiliyor. Vurmalı çalgılar kullanarak ritim çalışması yapabiliyor. İsmi Yazın bir nesneyi kullanarak başka nesneleri kontrol edebiliyor. Denge – Koordinasyon gerektiren malzemeleri kullanabiliyor. Eşli denge hareketleri yapılacaktır.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
Tekrar kullanılabilecek materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturabiliyor. Yardıma ihtiyaç duyduğunda destek alabileceği görevlileri belirtebiliyor. Materyallerin tekrar kullanılabileceği durumlara örnekler verebiliyor. Toplumun kök değerleriyle kişilerin davranışlarını ilişkilendirebiliyor. Kültürel miras ve varlıkları koruma ile ilgili etkinliklere katılmada istekli. Toplumsal yaşamda görgü ve nezaket kurallarına uygun davranabiliyor.
3. Örnek
Bilişsel Gelişim:
Nesneleri kullanarak grafik oluşturabiliyor. Amacına uygun algoritma oluşturabiliyor. Kavram , sayı , gruplandırma , eşleme gibi çalışmalarda oldukça dikkatli. Kodlama problemine uygun olarak objeleri konumlandırabiliyor. Bir nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi çıkarabiliyor.. İsmi Yazın Mustafa Kemal Atatürkün getirdiği yeniliklerin önemleri hakkında çıkarımlar yapabiliyor.
Dil Gelişimi:
İlk kez duyduğu kelimeleri, cümlenin bağlamında yola çıkarak tahmin edebiliyor. Konuşmalarında soru ve ünlem cümleleri ile basit ve bileşik cümleleri gerekli yerlerde kullanabiliyor. Net ve akıcı cümleler kurabiliyor. Adını yazma çabasını gösteriyor. Sözcüklerin anlamlarını benzetmelerden yararlanarak açıklayabiliyor.. Sözcüklerdeki ekleri doğru bir şekilde kullanıp, gerektiğinde sözcüklere ekler ekleyip çıkarabiliyor.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Kesme, katlama, kıvırma, buruşturma, rulo yapma etkinliklerini yapabiliyor. Materyalleri kullanarak dans edebiliyor. Haziran ayında eşli dans çalışmaları yapılacaktır. Eşyalarını katlayıp asabiliyor, düzenli ve özenli kullanabiliyor. İlk yardım gereken durumları açıklayıp basit uygulamaları yapabiliyor. Vurmalı çalgılar kullanarak ritim çalışması yapabiliyor. Hastalığın tedavi sürecindeki temizlik ve tedavi kurallarını uygulayabiliyor.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
İş birliği gereken görevlerde sunulan yardımı kabul ediyor. Kültürel miras ve varlıkları koruma ile ilgili etkinliklere katılmada istekli. Tekrar kullanılabilecek materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturabiliyor. Gerektiğinde kuralların değişebileceğini bilip sorulduğunda söyleyebiliyor. Yardıma ihtiyaç duyduğunda destek alabileceği görevlileri belirtebiliyor. Toplumun değerleri ile ilgili sorulara cevap verebiliyor.
4. Örnek
Bilişsel Gelişim:
Grup halindeki nesnelerin bir bakışta hızlıca sayılarını söyleyebiliyor. Harita, kroki gibi mekanda konum bildiren araçları kullanabiliyor. İsmi Yazın ileriye doğru birer, ikişer ve onarlı ritmik sayabiliyor. Nesneleri eşleştirme, gruplama, sıralama gibi faaliyetlerde başarılı. Kavram , sayı , gruplandırma , eşleme gibi çalışmalarda oldukça dikkatli. Algoritma oluşturup, oluşturduğu algoritmayı test edebiliyor.
Dil Gelişimi:
Konuşmalarında soru ve ünlem cümleleri ile basit ve bileşik cümleleri gerekli yerlerde kullanabiliyor. Dinlediklerini ve izlediklerini yaşamıyla ilişkilendirebiliyor. Konuşma sırasında karşısındakini etkin bir şekilde dinleyebiliyor. Sözcüklerdeki ekleri doğru bir şekilde kullanıp, gerektiğinde sözcüklere ekler ekleyip çıkarabiliyor. Sınıfta ilk kez duyduğu bir şiir, bilmece ya da parmak oyunu yarım bırakıldığında tamamlama gayreti gösterebiliyor. Herhangi bir konu hakkında konuşmayı başlatabiliyor.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Parmaklarını, ellerini ve ayaklarını koordineli olarak hareket ettirebiliyor. Acil durumlarla ilgili telefon numaralarını bilip söyleyebiliyor. Yere çizilen düz ya da eğri bir çizginin üzerinde yürüyebiliyor. Ayaklarını, ellerini ya da parmaklarını koordineli olarak hareket ettirebiliyor. Eşli denge hareketlerini dengesini kaybetmeden yapabiliyor. Nesneleri eğip, büküp, döndürüp, nesnelere şekil verebiliyor.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
Ülkemizin kültürü ile farklı ülkelerin kültürlerini karşılaştırabiliyor. İş birliği gereken görevlerde sunulan yardımı kabul ediyor. Geri dönüşümün önemini bilip etkinliklere gönüllü katılıyor. Kişiler arası sorunlara alternatif çözümler üretebiliyor. Toplumun kök değerleriyle kişilerin davranışlarını ilişkilendirebiliyor. Geri dönüştürülemeyen materyallere örnekler verebiliyor.
5. Örnek
Bilişsel Gelişim:
Eksik bırakılan bir hikayeyi devam ettirebiliyor. Bir sayıdan önce ya da sonra gelen sayıyı söyleyebiliyor.. Nesneleri kullanarak yaptığı toplama ya da çıkarma işleminin sonucunu söyleyebiliyor. İsmi Yazın öğrendiğimiz tüm rakamları rehber çizgiler yardımıyla yazabiliyor. Grup halindeki nesnelerin bir bakışta hızlıca sayılarını söyleyebiliyor. Nesneleri ya da varlıkları, sembollerle göstererek grafik oluşturabiliyor.
Dil Gelişimi:
Kurulan bir cümlenin öğelerindeki hatalı sıralamayı fark edip düzeltebiliyor. Söylenen sözcüğün ilk sesini söyleyip aynı sesle başlayan başka kelimeler üretebiliyor. Sözcüklerin anlamlarını benzetmelerden yararlanarak açıklayabiliyor.. Konuşmalarında edat ve bağlaçları kullanabiliyor. İsmi Yazın adını gördüğünde tanıyabiliyor. Herhangi bir konu hakkında konuşmayı başlatabiliyor.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Bedenini rahatlatmak için çeşitli formlara sokabiliyor. İsmi Yazın eşli ya da grup halinde dans edebiliyor. Eşli denge hareketlerini dengesini kaybetmeden yapabiliyor. Materyalleri kullanarak dans edebiliyor. Haziran ayında eşli dans çalışmaları yapılacaktır. İsmi Yazın istemediği taleplere ve davranışlara hayır diyebiliyor. Bedeni ve kişisel alanı ile ilgili sınırlarını bilip söyleyebiliyor.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
Ülkemizin kültürü ile farklı ülkelerin kültürlerini karşılaştırabiliyor. Kendi duyguları ile başkalarının duygularını karşılaştırabiliyor. Tekrar kullanılabilecek materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturabiliyor. Gelişimine uygun düzeyde risk almaya istekli davranabiliyor. Toplumsal yaşamda görgü ve nezaket kurallarına uygun davranabiliyor. Geri dönüşümün önemini bilip etkinliklere gönüllü katılıyor.
6. Örnek
Bilişsel Gelişim:
İsmi Yazın Sınıfta öğrendiğimiz şekilleri tanıyabiliyor. Algoritma oluşturup, oluşturduğu algoritmayı test edebiliyor. İsmi Yazın öğrendiğimiz tüm rakam ve sayıları zorlanmadan tanıyabiliyor. Amacına uygun algoritma oluşturabiliyor. Nesneleri eşleştirme, gruplama, sıralama gibi faaliyetlerde başarılı. Bir nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi çıkarabiliyor..
Dil Gelişimi:
İsmi Yazın konuşurken, gereken yerlerde, gereken sözcükleri vurgulayabiliyor. Sınıfta ilk kez duyduğu bir şiir, bilmece ya da parmak oyunu yarım bırakıldığında tamamlama gayreti gösterebiliyor. Öğrendiğimiz noktalama işaretlerinin işlevlerini açıklayabiliyor. Konuşmalarında soru ve ünlem cümleleri ile basit ve bileşik cümleleri gerekli yerlerde kullanabiliyor. Bir cümledeki dilbilgisi hatalarını fark edip, doğrusunu söyleyebiliyor. Dil etkinliklerini seviyor ve dikkatini uzun süre yoğunlaştırabiliyor.
Fiziksel Gelişim ve Sağlık:
Nesneleri farklı şekillerde kullanarak doğaçlama hareketler yapabiliyor. İçi sıvıyla dolu bir kabı, içindeki sıvıyı dökmeden taşıyabiliyor. ilk yardım çantasında gördüğü malzemelerin işlevlerini açıklayabiliyor. Egzersizleri rutin haline getirip zamanında yapabiliyor. Beden temizliği ile ilgili araçları kullanıp bedenini temiz tutabiliyor. İsmi Yazın basket topunu sektirebiliyor.
Sosyal Duygusal Gelişim ve Değerler:
Toplumun değerleri ile ilgili sorulara cevap verebiliyor. Gerektiğinde lideri takip edip gerektiğinde bağımsız davranabiliyor ya da liderliği üstlenebiliyor. Farklı ülkelere özgü kültürel özellikleri söyleyebiliyor. Tekrar kullanılabilecek materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturabiliyor. Kendi duyguları ile başkalarının duygularını karşılaştırabiliyor. Geri dönüşümün önemini bilip etkinliklere gönüllü katılıyor.