Maarif Modeli Programına Uygun Beceri Edinim Formu Örnekleri

Aşağıdaki Dönem Arası Beceri Edinim Formu Örnekleri
Beceri Edinim Formu Hazırlama Robotumuz tarafından örnek olarak üretilmiş olup
Kullanmadan önce mutlaka çocuklarınıza uygun olacak şekilde düzenleyiniz.

Örnek raporlardaki paragrafları direkt olarak sitemizden kopyalayıp E-Okul’da kullanabilirsiniz.

Alan Becerileri:

Çevre sorunlarının farkına varıp bu sorunların gelecek için tehlikesini fark edebiliyor. İsmi Yazın konuşma sürecinde nefesini ayarlayarak düzgün kullanabiliyor. Hava durumu ile ilgili tahminde bulunup merak ettiği hava olayları hakkında sorular sorabiliyor. Görsel ve işitsel materyaller hakkında tahminde bulunup tahminiyle materyalin benzerlik ve farklılıkları karşılaştırabiliyor. İsmi Yazın bir bütünün parçalarını fark edip aralarındaki ilişkileri belirleyebiliyor. Gezi, gözlem çalışmalarında tehlikeli davranışlardan kaçınıyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Heyecanlandığında ve kaygı duyduğunda bunu belirtebiliyor. Dineleme, anlatma, etkileşim gibi iletişim becerilerini gösterebiliyor. Toplumsal normları anlayıp fikir yürütebiliyor. Yeni ya da değişen durumlara uyum gösterebiliyor. Kendisi için heyecan verici durumları fark edip açıklayabiliyor. Zor durumlarla karşılaşmanın doğal olduğunu biliyor.

Kavramsal Beceriler:

Problem durumlarında gözlemleme becerisi gösteriyor. Merak ettiği konuyla ilgili uygun araçlar kullanarak bilgi toplayabiliyor. Gözlemleri ile mevcut bilgileri arasında ilişki kurabiliyor. Merak ettiği konu hakkında sorular sorup bilgi toplayabiliyor. Durum, olay ya da konu ile ilgili çıkarım ve yargıda bulunabiliyor. Örüntüleri değerlendirerek devamını getirebiliyor.

Okuryazarlık Becerileri:

Konulu ile ilgili çeşitli sorular üretip bunları sorabiliyor. İlk kez karşılaştığı bir görseli kendi fikirlerine göre eleştirebilyior. Bilgiyi çözümleme, sınıflandırma ve yorumlama becerileri gösterebiliyor. Farklı kültürler arasında benzerlik ve farklılıklar olduğunu biliyor. Bilgi türlerini ve bilgiye ihtiyaç duyduğunu fark edebiliyor. Kızılay, yeşilay gibi kurumların farklı işlevleri olduğunu biliyor.

Değerler:

Sabır gerektiren durumları bilir ve sabırla beklemeye çalışabiliyor. Türk bBayrağına ve İstiklal Marşına saygı göstermesi gerektiğini biliyor. Çevresini korumak ve güzelleştirmek için elinden geleni yapıyor. Temel çocuk haklarından bazılarını biliyor. Arkadaşlarıyla vakit geçirip birlikte bir şeyler yapmaktan keyif alıyor. Hata yaptığında özür dilemenin erdemli bir davranış olduğunu bilip uygulayabiliyor.

Eğilimler:

Merak ettiği konularda sorular sormaktan çekinmiyor. Verilen bilgilerden aklına uymayanlar olduğunda şüphe duyma becerisi gösterebiliyor. Etkinlik sırasında gerektiğinde bağımsız davranabiliyor. Yeni öğrendiği ve ilk kez karşılaştığı bilgilere merak duyuyor. Sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde özgüven sahibi davranışlar sergiliyor.

Alan Becerileri:

Gün akışında yaşanan eylem ve etkinlikleri oluş sırasına göre sıralayabiliyor. Oyunlarda lider rolündeki çocuğu izleyebiliyor. Erken okuryazarlık etkinliklerinde görseller arasındaki yazıyı fark edip gösterebiliyor. Nesneleri iki kişi arasında birer birer paylaştırabiliyor. Görsel ve işitsel materyaller hakkında tahminde bulunup tahminiyle materyalin benzerlik ve farklılıkları karşılaştırabiliyor. Merak ettiği konulara yönelik incelemeler yapıp sorular sorabiliyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Yeni ya da değişen durumlara uyum gösterebiliyor. Uyum, esneklik, sorumluluk gibi bileşik becerilerde başarılı. Uyeni bir durumla karşılaştığında düşünme şeklini duruma uygun şekilde düzenleyebiliyor. Zor durumlarla karşılaştığında çözüm için farklı seçenekler deneyebiliyor. Eylemlerinin sonuçlarını fark edebiliyor. Dineleme, anlatma, etkileşim gibi iletişim becerilerini gösterebiliyor.

Kavramsal Beceriler:

Okunan bir metni kendi cümleleriyle kısaca özetleyebiliyor. Gözlemleri ile mevcut bilgileri arasında ilişki kurabiliyor. Birden fazla nesne, durum ya da olayı birbiriyle karşılaştırabiliyor. Parçalar arasındaki ilişkileri anlayıp birleştirerek bir bütün oluşturabiliyor. Problem durumlarında gözlemleme becerisi gösteriyor. Olaylar ve durumlar hakkında gözlem yaparak parça bütün ilişkisi kurabiliyor.

Okuryazarlık Becerileri:

Farklı kültürler arasında benzerlik ve farklılıklar olduğunu biliyor. Kızılay, yeşilay gibi kurumların farklı işlevleri olduğunu biliyor. Bilgiyi çözümleme, sınıflandırma ve yorumlama becerileri gösterebiliyor. Bilgiye dijital ortamlardan da ulaşılabileceğini biliyor. Özgün çizimler ve resimler oluşturabiliyor. Bilgi türlerini ve bilgiye ihtiyaç duyduğunu fark edebiliyor.

Değerler:

Her insanın farklı bir fikri ve görüşü olabileceğini biliyor. Zorlukların üstesinden gelmek için sabırla çalışmasını gerektiğini biliyor. İhtiyaç duyan arkadaşlarına yardım teklif edebiliyor. Hata yaptığında özür dilemenin erdemli bir davranış olduğunu bilip uygulayabiliyor. Yardıma muhtaç insanların duygularını anlamaya çalışıyor. Sahip olduğu eşyaları özenli kullanmanın da israftan kaçınmak olduğunu biliyor.

Eğilimler:

Empati, sorumluluk, girişkenlik, güven ve oyunseverlik gibi sosyal eğilimlere sahip. Oyunlaştırılmış öğrenme etkinliklerine severek katılıyor. Sınıf içi etkinlik ve görevlerinde sorumluluk sahibi davranabiliyor. Beklenmedik durumlarda girişken davranabilmek için kendini güdüleyebilyior. Yeni öğrendiği ya da bildiği bilgiyle çelişen durumlarda açık fikirlilik gösterebiliyor.

Alan Becerileri:

Gece, Gündüz, Dün, Bugün, Yarın gibi kavramları biliyor. Günlük yaşamda mevsim şartlarına uygun giyinmeye özen gösteriyor. İsmi Yazın bir bütünün parçalarını fark edip aralarındaki ilişkileri belirleyebiliyor. Yaratıcılığını geliştirecek bireysel ya da grup etkinliklerinde aktif rol alıyor. Günlük hayatta karşılaştığı mekan ya da durumların özelliklerini açıklayabiliyor. Sohbet zamanında konuşulan konu ile kendi bilgileri arasında ilişki kurup sohbete katılabiliyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Kararlarının olumlu ve olumsuz sonuçlarını kabul edip sorumluluklarını üstlenebiliyor. Kendinin ve arkadaşlarının düşüncelerinin nedenlerini sorgulayabiliyor. kendini değerlendirme ve davranışlarını dönüştürme gibi öz yansıtma becerilerini gösterebiliyor. Dineleme, anlatma, etkileşim gibi iletişim becerilerini gösterebiliyor. Uyeni bir durumla karşılaştığında düşünme şeklini duruma uygun şekilde düzenleyebiliyor. Zor durumlarla karşılaşmanın doğal olduğunu biliyor.

Kavramsal Beceriler:

Örüntüleri değerlendirerek devamını getirebiliyor. Çözümleme, sınıflandırma, yorumlama gibi becerilerde başarılı. Çeşitli ölçümler yaparak karşılaştırmalarda bulunabiliyor. Merak ettiği konu hakkında sorular sorup bilgi toplayabiliyor. Örüntülerde genelleme yapabiliyor. Özetleme, sınıflandırma, çözümleme gibi bütünleşik kavramsal becerileri göstermede başarılı.

Okuryazarlık Becerileri:

Toplumda hak ve sorumlulukları olduğunu bilip bunları yerine getirmeye çalışıyor. Bir görseli, bağlamdan kopmayıp kendi cümleleriyle ifade edebiliyor. Farklı kültürleri keşfetmeye istekli davranıyor. Bilgiyi çözümleme, sınıflandırma ve yorumlama becerileri gösterebiliyor. Basit bir görsele bakarak benzerini çizebiliyor. Nesne grafiği, kroki, harita gibi görsel verileri tanıyabiliyor.

Değerler:

Yardıma muhtaç insanların duygularını anlamaya çalışıyor. Duygu ve düşüncelerini açıkça ifade edebiliyor. Kendisine ve arkadaşlarına karşı şefkatli davranıyor. İnsanların ve diğer canlıların acılarını fark edip merhametli davranabiliyor. Sevgisini çevresindekilere çeşitli yollarla ifade edebiliyor. Yerli ve milli ürünleri fark edip kullanmaya çaba gösteriyor.

Eğilimler:

Etkinliklerde özgün düşünerek özgün ürünler ortaya koyabiliyor. Merak ettiği konularda sorular sormaktan çekinmiyor. Beklenmedik durumlarda girişken davranabilmek için kendini güdüleyebilyior. Etkinliklerde azim ve kararlılık göstererek etkinliğini tamamlayabiliyor. Verilen bilgilerden aklına uymayanlar olduğunda şüphe duyma becerisi gösterebiliyor.

Alan Becerileri:

Matematiksel olayları farklı materyal ve sembollerle ifade edebilyior. İlk dönemde öğrendiğimiz rakamları yazabiliyor. Sohbet zamanında konuşulacak konuyu seçebiliyor ve konuya uygun sohbete katılabiliyor. İzlediği ya da dinlediği sanat eseri hakkındaki duygularını açıklayabiliyor. Özel bölgelerini bilip iyi ve kötü dokunuşların farkını anlayabiliyor. Ürünlerin bir fiyatı olduğunu ve ürünleri almak için para gerektiğini biliyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Başkalarının düşüncelerini anlıyor ve anlayış gösteriyor. Kararlarının olumlu ve olumsuz sonuçlarını kabul edip sorumluluklarını üstlenebiliyor. Uyum, esneklik, sorumluluk gibi bileşik becerilerde başarılı. Yeni bir durumla karşılaştığında farklı çözüm yolları deneyebiliyor. Heyecanlandığında ve kaygı duyduğunda bunu belirtebiliyor. Öz motivasyonunu ayarlayıp ve kendi ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

Kavramsal Beceriler:

Nesneler, olaylar ve durumlar arasında karşılaştırma ve sınıflandırmalar yapabiliyor. Olaylar ve durumlar hakkında gözlem yaparak parça bütün ilişkisi kurabiliyor. Birden fazla nesne, durum ya da olayı birbiriyle karşılaştırabiliyor. Çözümleme, sınıflandırma, yorumlama gibi becerilerde başarılı. Çeşitli ölçümler yaparak karşılaştırmalarda bulunabiliyor. Parçalar arasındaki ilişkileri anlayıp birleştirerek bir bütün oluşturabiliyor.

Okuryazarlık Becerileri:

Konulu ile ilgili çeşitli sorular üretip bunları sorabiliyor. Görseli fark edip inceleyip tanımlayabiliyor. İlk kez karşılaştığı bir görseli kendi fikirlerine göre eleştirebilyior. Dünyada farklı kültürler olduğunu biliyor. Bilgi türlerini ve bilgiye ihtiyaç duyduğunu fark edebiliyor. Çeşitli toplumsal kurallar olduğunun ve bunlara uyulması gerektiğinin farkında.

Değerler:

Gerektiğinde kendisinin ve diğer çocukların haklarını savunabiliyor. Kendisine ve arkadaşlarına karşı şefkatli davranıyor. Özel gereksinimli çocukları anlamak için çaba gösteriyor. Aile içinde aile bireyleriyle işbirliği yapmanın önemini biliyor. Tükettiği yiyeceklerin temiz ve sağlıklı olması gerektiğini biliyor. Sabır gerektiren durumları bilir ve sabırla beklemeye çalışabiliyor.

Eğilimler:

Yeni öğrendiği ve ilk kez karşılaştığı bilgilere merak duyuyor. Deney ve gözlemlerde yaşşından beklenen düzeyde gerçeği arama davranışı gösterebiliyor. Sınıf içi etkinliklerde odağını kaybetmemeyi başarabiliyor. Etkinliklerde azim ve kararlılık göstererek etkinliğini tamamlayabiliyor. Arkadaşlarına güven duyup kendisine de güven duyulması için çabalıyor.

Alan Becerileri:

Nesneleri iki kişi arasında birer birer paylaştırabiliyor. Matematiksel olayları farklı materyal ve sembollerle ifade edebilyior. Sınıfta yapılan drama etkinliklerinde dramaya uygun materyalleri kullanabiliyor. Çalan müziğe uygun bir şekilde dans edebiliyor. Matematiksel problemleri kendi cümleleriyle ifade edip yorumlayabiliyor. İlk dönemde öğrendiğimiz tüm renkleri biliyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Uyeni bir durumla karşılaştığında düşünme şeklini duruma uygun şekilde düzenleyebiliyor. Başkalarının düşüncelerini anlıyor ve anlayış gösteriyor. Zor durumlarla karşılaşmanın doğal olduğunu biliyor. Zor durumlarla karşılaştığında çözüm için farklı seçenekler deneyebiliyor. Yardıma ihtiyaç duyan arkadaşına yardım ediyor. Kendini tanıma, düzenleme ve uyarlama gibi benlik becerilerinde başarılı.

Kavramsal Beceriler:

Gözlemleri ile mevcut bilgileri arasında ilişki kurabiliyor. Deneyimlerine göre yorumlama, çıkarım yapma ve genellemede başarılı . Okunan bir metni kendi cümleleriyle kısaca özetleyebiliyor. Hedefine ulaşmak için çeşitli yolları araştırıp uygun gördüğü yolu deneyebiliyor. Merak ettiği konu hakkında sorular sorup bilgi toplayabiliyor. Örüntülerde genelleme yapabiliyor.

Okuryazarlık Becerileri:

Bir görseli, bağlamdan kopmayıp kendi cümleleriyle ifade edebiliyor. Basit bir görsele bakarak benzerini çizebiliyor. Kızılay, yeşilay gibi kurumların farklı işlevleri olduğunu biliyor. Bilgi türlerini ve bilgiye ihtiyaç duyduğunu fark edebiliyor. Farklı kültürler arasında benzerlik ve farklılıklar olduğunu biliyor. Nesne grafiği, kroki, harita gibi görsel verileri tanıyabiliyor.

Değerler:

Arkadaşlarına ve büyüklerine karşı nazik davranıyor. Üzerine düşen görevleri yerine getirmekte istekli davranıyor. Çevresini korumak ve güzelleştirmek için elinden geleni yapıyor. Afet ve acil durumlarda ne yapması gerektiğini öğrenmeye çalışıyor. Gerektiğinde özgürce kendi kararlarını alabiliyor. Çevresini temiz tutmaya özen gösteriyor.

Eğilimler:

Verilen bilgilerden aklına uymayanlar olduğunda şüphe duyma becerisi gösterebiliyor. Deney ve gözlemlerde yaşşından beklenen düzeyde gerçeği arama davranışı gösterebiliyor. Beklenmedik durumlarda girişken davranabilmek için kendini güdüleyebilyior. Etkinliklerde özgün düşünerek özgün ürünler ortaya koyabiliyor. Verilen yeni bilgilere eleştirel bakma becerisi gösterebiliyor.

Alan Becerileri:

Milli ve Dini bayramların farkına varabiliyor. Birkaç seçenek arasından dinlemek istediği şarkıyı seçebiliyor. İzlediği ya da dinlediği sanat eseri hakkındaki duygularını açıklayabiliyor. Duyduğu sesin kaynağını ve yönünü söyleyebiliyor. Canlıların yaşam döngülerini fark edebiliyor. Sanat etkinliklerinde yaratıcı ürünler oluşturabiliyor.

Sosyal – Duygusal Öğrenme Becerileri:

Kendisi için heyecan verici durumları fark edip açıklayabiliyor. Toplumsal normları anlayıp fikir yürütebiliyor. Duygularını fark edip ve tanıyıp, uygun davranış sergileyebiliyor. Yardıma ihtiyaç duyan arkadaşına yardım ediyor. Uyeni bir durumla karşılaştığında düşünme şeklini duruma uygun şekilde düzenleyebiliyor. Zor durumlarla karşılaştığında çözüm için farklı seçenekler deneyebiliyor.

Kavramsal Beceriler:

Birden fazla nesne, durum ya da olayı birbiriyle karşılaştırabiliyor. Deneyimlerine göre yorumlama, çıkarım yapma ve genellemede başarılı . Hedefine ulaşmak için çeşitli yolları araştırıp uygun gördüğü yolu deneyebiliyor. Çözümleme, sınıflandırma, yorumlama gibi becerilerde başarılı. Nesneler, olaylar ve durumlar arasında karşılaştırma ve sınıflandırmalar yapabiliyor. Okunan bir metni kendi cümleleriyle kısaca özetleyebiliyor.

Okuryazarlık Becerileri:

İlk kez karşılaştığı bir görseli kendi fikirlerine göre eleştirebilyior. Basit bir görsele bakarak benzerini çizebiliyor. Görseli fark edip inceleyip tanımlayabiliyor. Türk kültürüne ait olan şeyleri fark edebiliyor. Konulu ile ilgili çeşitli sorular üretip bunları sorabiliyor. Dijital araçları yaşına uygun bir süreyle kullanması gerektiğini biliyor.

Değerler:

Yerli ve milli ürünleri fark edip kullanmaya çaba gösteriyor. İnsanlara ve hayvanlara iyilik yapmaktan mutluluk duyuyor. Arkadaşlarının sorunlarını çözmek için çaba gösteriyor. Temel çocuk haklarından bazılarını biliyor. Aile içindeki görev ve sorumluluklarını yerine getirebiliyor. İnsanları farklılıklarıyla ve farklılıklarına rağmen kabul edip sevebiliyor.

Eğilimler:

Oyunlaştırılmış öğrenme etkinliklerine severek katılıyor. Arkadaşlarına güven duyup kendisine de güven duyulması için çabalıyor. Deney ve gözlemlerde yaşşından beklenen düzeyde gerçeği arama davranışı gösterebiliyor. Sınıf içi etkinlik ve görevlerinde sorumluluk sahibi davranabiliyor. Verilen yeni bilgilere eleştirel bakma becerisi gösterebiliyor.

Gelişim Raporu Oluşturma Robotumuzu
Aşağıdan İnceleyip Satın Alarak
Sınırsız Kullanım Hakkına Sahip Olabilirsiniz

Gelişim Raporu ve Beceri Edinim Formu Oluşturma Robotu

Gelişim Raporu ve Beceri Edinim Formu Oluşturma Robotu

(3 müşteri yorumu)
400,00

Anlatım Videolarını İzle

8 Comments

      • Robotu aldığımızda kaç öğrenci için davranış Edinim formu hazırlayabiliyoruz? Bir de bir kez alınca her yıl kullanabilecek miyiz

      • Merhaba öğretmenim. Öğrenci ya da yıl sınırlaması bulunmuyor. Program değişene kadar kullanabilirsiniz. Whatsapp gruplarımızı takip ederseniz Robotta güncelleme yaptığımızda haber veriyoruz. Güncel versiyonunu tekrar indirebilirsiniz.

  1. Hocam merhabalar annem okul öncesi beceri gelişim formunun ilk 3 tanesini yazıp kaydetti ama diğer 4 alan bi türlü kaydettiği halde boş sayfa olarak çıkıyor kopyala yapıştır yapıyoruz yine olmuyo tek tek farklı yazdıgımız halde de olmuyor hocam bir yardım edin lütfen

      • Hocam mebbis ten sisteme bugün baktıgımda sorun devam etmekte yine yazdıklarımız boş çıkıyor kaydettiğimiz halde bugün bu sorunla karşılaşan bir çok öğretmenle konuştum okullar baskı altına alıyormuş hocaları son gün bu cumaya kadar doldurun diyolarmış hocam kısaca Eğitim sistemini yapboz ettiler gelişim raporu dediler doldurduk sonra onu aniden kaldırdılar farklı bişe getirdiler seneyede bu kalkar başka bişe gelir kısır döngüden gidip geliyor Eğitim öğretmenlerimize sabır versinler

      • Hocam baskı altına alınacak bir şey yok. Sistemsel bir güncelleme var E-Okulda. Güncelleme tamamlamadan hiç kimse raporunu yazamaz. Kavramsal Becerilerden sonrası kayıt olmuyor. Çıktı alma sayfasından çıktı alınamıyor. Müdürünüze raporu tamamladım çıktı alın deyin. Çıktı alamaz. Siz de müdürünüzü sıkıştırın. 🙂

        Sistemin tam olarak güncellenip düzelmesi belki cuma gününü bile bulabilir. Ben acele etmiyorum. Kimse de beni acele ettiremez. 🙂

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir